″Synnervate heeft ons uitstekend on-the-job geholpen.″

– Jan de Dood, Directeur Bedrijfsmanagement van Rabobank Kop van Noord-Holland

Verrijkte jaarplanning

Rabobank en Synnervate vervlechten inspiratie met cijfers.

  • nieuwe kijk op strategie en planning
  • circulaire economie in de praktijk

Frisse blik op de jaarplanningscyclus

Rabobank Kop van Noord-Holland wil graag opnieuw kijken naar de jaarplanningscyclus. Wens is bij te dragen aan circulaire economie en niet langer de klant, maar de samenleving centraal te zetten. Voor de bank fundamenteel nieuwe principes.

Aanpak

Synnervate nodigt de top 25 uit voor een dagvullende bijeenkomst met maar 1 agenda-punt: inspiratie en het belang ervan voor de Rabobank. Eerst sporen filmpjes en gedichten aan om de persoonlijke purpose te verwoorden. Ook krijgen de belangrijkst trends en patronen in de samenleving aandacht. Vervolgens delen deelnemers meegebrachte plannen voor meer inspiratie op de werkvloer met elkaar. Zijn ze werkbaar? Is het persoonlijk genoeg? Is het nieuw? Tot slot daagt Synnervate de directie uit om de nieuw geformuleerde plannen te presenteren aan elkaar als pitch.

Change

De Rabobank werkt nu volgens de gewenste nieuwe jaarplanning.

“Samen gaven we onze intenties weer in nieuwe formuleringen die inspiratie bieden én goed hanteerbaar zijn in de realiteit. Naast de cijfermatige begroting staan nu ook onze purpose en principles in de strategie.”

- Jan de Dood, Directeur Bedrijfsmanagement van Rabobank Kop van Noord-Holland

De makers van deze verandering zijn:

  • Jan de Dood | Rabobank Kop van Noord-Holland
  • Jasper Rienstra | Synnervate

Wil je ook werken volgens holacracy? Vraag Synnervate

Meer Changes

Goud, suiker en chocola

Goud, suiker en chocola

Solidaridad en Synnervate analyseren de impact van campagnes.

  • inzicht in onderliggende patronen
  • effectievere campagnes
  • duurzamere productieketens
  • Bekijk case